Her yönüyle satranç-Peter Kuzdofer

  1. Satranç oynamak için nedenler
  2. 1- zeka kıvraklığı için
  3. 2- öğrenmesi kolay, hayat boyu oynayabilirsin
  4. 3-dünyanın en sevilen 1400 yıllık oyundur
  5. 4-atletik değil zihinsel yeteneğe dayanır
  6. 5-her yaşta oynanır
  7. 6-yağmurlu günlerde de oynanabilir
  8. 7-sosyal çevre
  9. 8-bireysel oyundur
  10. 9 yenerseniz karşınızdakini etkilersiniz

iyi oynayabilmek için gereken yetenekler

  • görselleştirme
  • ezberleme
  • Hamlettanima
  • analitik mantık
  • ileriyi planlama
  • karar verme
  • karar ve hareketlerinizin sonuçları ile yüzleşme
  • oynarken bu yeteneklerin tamamı da gelişmiş olur

satranç nedir

16’şar askerden oluşan orduları ile 2 oyuncunun savaştığı stratejik oyunu

İlk uluslararası turnuva 1851’de Londra’da düzenlenmiş Alman Adolf Anderson kazanmıştır

64 kare vardır 33 kareyi kontrol eden avantajlıdır

Dikkat *** tahtanın geometrik merkezi ortadaki 4 kare olup trafiğin en yoğun olduğu yerdir karelerin büyük merkezi olan sonraki çerçeveyi tutan kareli etkinliğin en yoğun olduğu kareleridir çünkü bu kareleri her yere doğrudan ve hızlıca geçiş sağlar

şahlar ev sütununda vezirler d sütununda vezirler her zaman kendi rengindeki karede başlarlar

Taşları azaldıkça şahsu güçlenir ortaya geçerse etrafındaki 8 kareye hükmedebilir

Kale, fil boş tahtada güçlüdür

açık sütün üzerinde piyon olmayan üstündür

yolu temizlenene kadar veziri oyuna sokmamak lazımdır çünkü vezirinizi basit bir taş kurban edebilir

atın çarkında kontrol ettiği 8 kare vardır.

maç kazanmak

rakibiniz verilen süreyi aşarsa, oyundan çekilirse, maça gelmezse maçı kazanırsınız

anlaşmalı beraberlik

oyun başladıktan sonra kendi sıranız geldiğinde teklif edebilirsiniz. Teklifi kabul etmek nezaket reddetmekse yenilemek sportmence olmaz

kural: bir taşa dokunursanız onu oynamak zorundasınız elinizle oynamadan taştan çekerseniz oynamış sayılırsınız

kural : piyon son kareye ulaşırsa piyan olarak kalamaz ve şah olamaz bir seçim yapmalısınız

En passent : hareket etmemiş bir an iki kere gittiğinde eğer rakip yolunun yanına gelirse o piyon onu yemiş gibi sayılır ve çapraza gelerek kopyasını yer

satrançta yazım işaretleri

!: çok İyi ya da şaşırtıcı hamle

!!: Önemli ve güçlü bir hamle

?: Zayıf hamle

??: Hata açık veriliyor

!?: Ilginç bir hamle

?!: Bazı güçlü noktaları olan tartışmalı bir hamle

0-0: şah kanadı roku

0-0-0: vezir kanadı roku

+:şah cekme

×:tas alma

piyon terfi ederse d8 eşittir v gibi gösterilir

prensipler

öncelik Şahin güvenliğidir. Daha büyük olan güç küçüğü Yener. Merkezi kontrol eden oyunu kontrol eder. Çok kareyi kontrol eden ezici üstünlük kurar. Taşları erken ve sık sık geliştirmeli. Uzun menzilli taşların önünü açın nokta sağlıklı piyonlar sağlıklı oyunlar sunar. Mümkün olduğunda tehdit eden nokta şahın riski azalınca taşlar seyrekleşince ortaya çıkartın. Tüm taşlar merkezde iken güçlüdür. Boş kareleri kontrol ediyorsanız taş değişmeyin. Rakibinizden daha fazla karayı kontrol ediyorsanız taş değişimini engelleyin. Her hamlede başka taşı oynayın oyunun başında.kalelerin arasını boşaltıp bağlayın. At ve filleri vezir ve karelerden önce sahaya sürün.

tehditlere dikkat

fırsat buldukça tehditlere göre hareket edin. Güçlü ve güçsüz oyuncular arasındaki fark tehdide dikkat etmektir. Her hamleyi olası tehdide göre yapın. Yapin. Empiriye korumasız taş demektir. Korumasız taş genelde tuzaktır dikkat edin. Basit matları öğrenin iyi oyuncu olursunuz.

stratejik planlar

kilit kareleri kontrol etmek nokta geçer piyon yapmak. Bütün taşları oyuna sokmak nokta rakip çağı açığa çıkartmak.

yenecek taşın özellikleri

az korunuyor nokta korunmuyor. Açıkta nokta çok uzakta nokta hareket etmiyor.

veziriyi savunmada kullanmayın gücünü arayabilirsiniz.

taş feda etmeden sorulacak 2 soru.

ne kadar feda ediyorum. Inisiyatifim ne kadar sürecek.

dünyanın en ustası bile fırsatları kaçırır nokta yanlış yapınca oyundan vazgeçmeyin.

Kendinize kızmayın cesaretinizi kırmayın. Rakibinizin insiyatifini kırmak için üzerinize sağlık korkuları göz ardı edin.

Aldığınız şeylerin bir kısmını geri verin nokta kendi tehditlerinizi oluşturun.

7 satırda Kale güçlüdür.

Oyunları iki tahta ile takip etmek faydalıdır. Varyasyonları diğer oyunda kontrol edersiniz.

Sonuna kadar direnip iyi bir savunma yapın. Iki fil bir fil bir ata galiptir.

Reklam

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s